Upravljanje korisničkom podrškom – Tiketing sistem
To je i baza podataka u kojoj se skladište važne informacije i evidentira sva neophodna dokumentacija.
U smislu IT poslovanja, tiketing sistem obuhvata raznorodne platforme koje se koriste za praćenje zahteva za IT uslugama, događaja, incidenata i upozorenja koja mogu zahtevati dodatne radnje od strane IT podrške. On pojednostavljuje proces rešavanja problema korisnika, olakšavajući kompanijama da pruže brzu i efikasnu podršku. Sa tiketing sistemom klijenti mogu da podnesu zahteve za podršku preko više kanala, uključujući e-poštu, telefon ili veb portal. Zahtevi se zatim organizuju i daju im se različiti nivoi prioriteta, što timovima za podršku omogućava da odgovore brzo i efikasno
Sta je tiket?
Tiket je poseban dokument ili zapis koji predstavlja incident, upozorenje, zahtev ili događaj koji zahteva nekakvu reakcijuTikete obično generišu zaposleni, ali moguće je i automatizovano kreiranje tiketa u slučaju prepoznatih incidenata. Kada se tiket kreira, dodeljuje se operateru koji treba da ga reši.
Zašto je organizacijama potreban tiketing sistem?
Kako se obim i složenost organizacije povećava, tako raste i potreba za efikasnim upravljanjem problemima zaposlenih, van pukog slanja e-pošte ili pozivanja IT odeljenja. Softver za tiketing preuzima sve zahteve za uslugama i pretvara ih u jednu tačku kontakta. Ovi sistemi za tiketing mogu da čuvaju i upravljaju svim ljudskim, pravnim, IT i drugim upitima.
Ostale prednosti i funkcionalnosti uključuju:
- Poboljšanu vidljivost: sa svim zahtevima za podršku na jednom mestu, lakše je pratiti napredak i dati prioritet najhitnijim pitanjima. Relevantne, tačne i dosledne informacije dostupne su na jednoj lokaciji.
- Povećanu produktivnost: tiketing sistem automatizuje i pojednostavljuje proces podrške, skraćujući vreme odgovora i poboljšavajući opšte zadovoljstvo korisnika.
- Pristup centralizovanom spremištu: poboljšana saradnja olakšava timovima za podršku da sarađuju i dele informacije, dodatno poboljšavajući vreme rešavanja.
- Detaljno izveštavanje: sistem pruža detaljne izveštaje o zahtevima za korisničkom podrškom, što olakšava identifikaciju trendova i poboljšava proces podrške. Takođe, on pruža podatke u realnom vremenu za izveštavanje i analitiku.
Vođenje projekata kroz tiketing sistem sprovodi se mnogo lakše i tačnije zbog hronološki navedenih zadataka koje treba odraditi, a detaljan pregled svih projekata i aktivnosti na projektima pruža uvid u efikasnost rešavanja zadataka. Poštovanje procedura otvaranja tiketa i evidentiranja utrošenog vremena na tiketima olakšava menadžmentu monitoring, kako praćenje opterećenosti svojih zaposlenih, tako i profitabilnost korisnika. Pored evidentiranja utrošenog vremena, na tiketima se upisuju detaljno koraci do rešenja problema i zahvaljujući tome će ostali konsultanti i menadžment znati trenutni status rešavanja tiketa. Pristup tiketima imaju i korisnici koji takođe mogu da prate tok rešavanja njihovog problema.
Od velike pomoći projektnom menadžmentu može biti korišćenje Gantograma, grafičkog prikaza vremena početka i kraja projekta, sa svim njegovim kritičnim tačkama.