BEZ INVESTICIJA – PLAĆANJE PO UTROŠKU
Odabirom COMING platforme sa cloud licenciranjem omogućen je projekat bez investicionih troškova, a kompanija Niš-ekspres plaća uslugu na mesečnom nivou. Troškovi iznajmljivanja ERP servisa finansiraju se iz ušteda koje se ostvaruju primenom ovakvog sistema.
ERP – MICROSOFT DYNAMICS NAV
Standardizovani procesi i dobra praksa svetskog ERP rešenja omogućili su uspostavljanje efikasnih poslovnih procesa i uvid u sve poslovne promene u trenutku njihovog nastanka.
IT INFRASTRUKTURA – CLOUD TEHNOLOGIJA
Omogućena je implementacija kompletne IT infrastrukture u roku od jednog dana, što je stvorilo preduslove za razvoj ostalih servisa. Na taj način kompanija koristi najsavremenije serverske i storidž-sisteme, u koje nije morala da investira finansijske resurse.
POUZDAN INFORMACIONI SISTEM
Informacioni sistem izgrađen pomoću navedenih tehnologija omogućava stabilnu i pouzdanu podršku poslovanju.
Informacioni sistem
bez investicionih
troškova
Novi informacioni sistem omogućio je menadžmentu kompanije Niš-ekspres da se fokusira na poslovanje i učvršćivanje pozicije na tržištu, a ažurno praćenje poslovnih procesa predstavlja osnov uspešnog odlučivanja
Kompanija Niš-ekspres osnovana je daleke 1951. godine. Osnovna delatnost preduzeća je prevoz putnika gradskim, međugradskim i međunarodnim linijama s voznim parkom koji ima više od 400 komfornih vozila.
I drugi sektori kompanije pružaju vrhunski kvalitet usluge. Tako su ugostiteljski objekti Niš-ekspresa prepoznati po kvalitetnim obrocima, dok sektor za turističke usluge decenijama sa uspehom realizuje đačke ekskurzije u zemlji i inostranstvu, kao i grupna putovanja i obilaske raznovrsnih destinacija.
POSLOVNI IZAZOV
Kompanija je imala odvojene baze podataka za artikle, kupce i dobavljače, kao i odvojene aplikacije za magacin, trgovinu i knjigovodstvo, što je dovodilo do dupliranja poslova, a svi dobijeni izveštaji zahtevali su dodatnu obradu. Jedna od manjkavosti starog informacionog sistema bilo je i otežano praćenje procesa naručivanja, a bilo je neophodno i dvojno vođenje podataka za sitan inventar i osnovna sredstva (knjigovodstvo i magacin).
Kada je menadžment kompanije postavio sebi nove ciljeve, koji su podrazumevali povećanje produktivnosti i efikasnosti, kao i povećanje konkurentnosti na tržištu, uočena je potreba za podizanjem informacionog sistema na viši nivo.

Da bi poslovni ciljevi bili ostvareni, trebalo je da nov informacioni sistem obezbedi centralizovanu bazu podataka i rešenje koje bi objedinilo sve funkcionalnosti. Bezbednost i pouzdanost rešenja morale su da budu na najvišem nivou, a rad i praćenje podataka omogućeni i sa udaljenih lokacija.
U svrhu podizanja efikasnosti, trebalo je obezbediti automatizaciju poslovnih promena, kao i eliminisanje potrebe da se podaci unose više puta. S obzirom na to da su menadžmentu neophodni ažurni podaci za donošenje poslovnih odluka, značajan zahtev postavljen pred novi sistem bila je i mogućnost trenutnog kreiranja raznovrsnih finansijskih i materijalnih izveštaja.
Pored složenih IT zahteva, dodatni izazov predstavljao je i ograničen budžet za nabavku novih licenci i IT opreme.
PROCES IMPLEMENTACIJE
Kao idealno rešenje koje zadovoljava sve postavljene zahteve i nudi tražene funkcionalnosti, nametnuo se Microsoft Dynamics NAV, a kompanija COMING – Computer Engineering odabrana je zbog toga što omogućava upotrebu ERP rešenja u cloud-u, čime su eliminisani troškovi kupovine IT infrastrukture i neophodnih licenci.
Proces implementacije započet je odmah po definisanju projektnog tima. Uz primenu dobrih iskustava, veoma brzo je otpočelo testiranje sistema, koji još nije bio kompletno prilagođen potrebama kompanije.
Zaposleni u Niš-ekspresu odmah su počeli da rade s novim sistemom, a uporedo su razvijane funkcionalnosti. Ključna prednost ovog pristupa jeste cloud tehnologija, koja je omogućila da sistem veoma brzo bude spreman za rad.
Projekat implementacije prošao je kroz mesec dana probnog rada, tokom kojeg su u sistem unošeni podaci o odabranim kupcima i dobavljačima. Takođe, nekoliko sedmica pre potpunog prelaska na nov sistem sprovedene su pripremne radnje, poput popisa zaliha i robe, evidencije osnovnih sredstava, priprema za integraciju…
OSTVARENI REZULTATI
Nov sistem pušten je u rad 1. januara 2015. i već prvog dana su evidentirana mnoga knjiženja i trebovanja.
Uzimajući u obzir relativno kratko vreme implementacije, s velikim brojem krajnjih korisnika (više od 80), projektni tim postavio je visoke ciljeve, koji su ostvareni zahvaljujući velikom trudu i timskom radu.
Centralizovani su matični podaci za artikle, kupce, dobavljače… i uspostavljena su ažurna salda kupaca i dobavljača. Sve to omogućilo je kvalitetno izveštavanje po referentu, kupcu, kategoriji, grupi robe i sl.
U domenu knjigovodstva i finansija ERP rešenje donelo je podršku automatskom knjiženju promena svih poslovnih procesa, integraciju maloprodaje, automatsko knjiženje pazara, automatizaciju postupka knjiženja izvoda, kao i brzu izradu finansijskih izveštaja za celokupan sistem.