COMING-ov PCOE status doprineo rešavanju izazova
PCOE status potvrđuje da su procedure, smernice i predlozi za podršku koje Coming pruža klijentima na visokom nivou i u skladu sa SAP-ovim standardima.
COMING sada ima “know-how cookbook”
Tokom procesa migracije svaki korak ili problem u testiranju su evidentirani pa COMING sada ima “know-how cookbook”. Zahvaljujući ovim uputstvima, svaka sledeća migracija će biti još kvalitetnija i pouzdanija.
Bez zastoja tokom migracije
Kompanija MSK je tokom celog procesa migracije bila u mogućnosti da na vreme isporučuje sve proizvode svojim kupcima.
1.7.2019 GO LIVE! Po planu
Rezultat izvedenog projekta je uspešna i na vreme završena migracija, a MSK je 1. jula 2019. godine dobio moderan, tehnološki najnapredniji sistem.
SAP S/4HANA - savremeno rešenje za efikasnije poslovanje
Cloud tehnologija nam je omogućila da ne razmišljamo o potrebnom hardveru. Zahvaljujući cloud rešenju, migracija je protekla jednostavnije i jeftinije nego da smo koristili sopstvene resurse
Prva u regionu SAP S/4HANA u Coming Cloud-u omogućava bržu obradu većeg broja podataka uz upotrebu manje resursa.
Metanolsko-sirćetni kompleks Kikinda proizvodi metanol i sirćetnu kiselinu koju isporučuje kupcima širom sveta. Sedište i proizvodna postrojenja MSK-a su smeštena u blizini Kikinde, a u vlasništvu kompanije je i MSK-CG u Baru odakle se sirćetna kiselina pretovara iz železničkih cisterni u brodove. MSK posluje po najvišim standardima, među kojima su ISO 9001, ISO 14001 i BS OHSAS 18001. Osim toga, MSK poseduje Kosher i Halal sertifikate za sirćetnu kiselinu.
MSK Kikinda je prvobitni IT sistem bazirala na Windows operativnom sistemu, Microsoft SQL bazi podataka i SAP rešenju u Coming cloud-u. Međutim, zbog zastarelosti korišćenih softvera, menadžment kompanije je doneo odluku o migraciji postojećeg rešenja na novu platformu. Migracija na S/4HANA tehnologiju je izvršena zahvaljujući Coming-u, cloud provajderu u Srbiji.
O stanju IT infrastrukture pre migracije, izazovima i problemima tokom procesa i o postignutim rezultatima razgovarali smo sa Branislavom Petkovim, rukovodiocem službe za informatiku u MSK Kikinda.

Koji problemi i izazovi su prethodili uvođenju nove SAP verzije?
“U momentu odlučivanja o migraciji na novu SAP verziju u Coming cloud-u, koristili smo operativni sistem iz 2003. i SQL server iz 2005. SAP rešenje je takođe bilo zastarelo” – objašnjava Petkov.
MSK Kikinda je i pre konverzije koristila Coming cloud infrastrukturu. A kakva je bila njegova uloga u procesu migracije, pitali smo Branislava Petkova.
Kako je Cloud tehnologija, koju ste prethodno koristili, pomogla pri migraciji na novi sistem?
“Cloud tehnologija nam je omogućila da ne razmišljamo o potrebnom hardveru. Zahvaljujući cloud rešenju, migracija je protekla jednostavnije i jeftinije nego da smo koristili sopstvene resurse” – navodi Petkov.
Imajući u vidu tehničku zastarelost korišćenog sistema, pre “prave” konverzije inženjeri Coming-a su morali da izvrše “nultu” migraciju. Ona je podrazumevala instalaciju savremenije verzije operativnog sistema i baze podataka. A kako je proces implementacije novog sistema izgledao sa aspekta MSK-a, rekao nam je Branislav Petkov.
Sa kojim ste se tehničkim i organizacionim izazovima suočili prilikom implementacije nove SAP verzije? Kako ste ih rešili?
“Tehnički deo je u potpunosti preuzeo COMING, a na nama je bilo da organizujemo timove za podršku i testiranje novog sistema” – objašnjava Petkov.
S obzirom na kompleksnost projekta i činjenicu da je u pitanju prva migracija na S/4HANA platformu u regionu, bilo je očekivano da se pojave problemi. Međutim, oni su uspešno rešeni zahvaljujući “Partner Center of Expertise“ statusu koji ima Coming. Takav status potvrđuje da su procedure, smernice i predlozi za podršku koje Coming pruža klijentima na visokom nivou i u skladu sa SAP-ovim standardima. Kakvi su konkretni problemi postojali posle produkcije novog sistema, pitali smo predstavnika MSK-a.
Da li je bilo zastoja ili problema nakon produkcije novog sistema?
“Zastoja u radu nije bilo, a postojali su sporadični problemi. Na primer, u oblasti finansija i troškova je bilo problema sa iskazivanjem valuta ali je on rešen zahvaljujući SAP notama. Svi problemi su rešeni ili se rešavaju ‘u hodu’” – objašnjava Petkov.
Tokom celog procesa migracije, paralelno sa implementacijom nove platforme, Coming je održavao i stari sistem kompanije MSK. Na taj način je uspeo da obezbedi kontinuitet postojećih poslovnih procesa klijenta. Utiske o procesu migracije sa nama je podelio predstavnik MSK-a.
Kakvi su vaši utisci o saradnji sa Coming-om?
“Veoma sam zadovoljan saradnjom. Stručnjaci iz Coming-a su nam omogućili da tokom čitavog procesa migracije svojim kupcima isporučujemo sve proizvode na vreme” – kaže Petkov i dodaje da je migracija uspešno i na vreme završena i da je novi sistem funkcionalan od 1. jula 2019. godine.
Platforma S/4HANA omogućava bržu obradu većeg broja operacija uz upotrebu manje resursa. Savremena tehnologija donosi i benefite u vidu boljeg interfejsa, novina poput Fiori-ja i obilje drugih funkcionalnosti. Kakvi su planovi za razvoj implementirane platforme u MSK-a pitali smo Branislava Petkova.
Da li planirate razvoj rešenja u cilju poboljšanja poslovanja? Kakvi su planovi za budućnost?
“Upravo pripremamo implementaciju FIORI funkcionalnosti” – ističe Petkov.
Nakon uspešno završene prve migracije na platformu SAP S/4HANA u regionu, kompanija Coming sada poseduje “know-how cookbook”. Zahvaljujući pomenutim smernicama, sledeće konverzije će biti još kvalitetnije i pouzdanije.
Kako do rešenja?
Ukoliko i Vi razmišljate o prelasku na SAP S/4HANA platformu, zakažite konsultacije klikom na link.