
OPTIMIZACIJA POSLOVNIH PROCESA
Merenje efekata rada zapolenih u kompaniji kao osnova za optimizaciju rada. Automatizacija i korišćenje prodajnih podataka u cilju maksimalnog iskorišćenja tržišnih prilika.
DOSTUPNOST I SIGURNOST SERVISA
Korišćenje cloud infrastrukture omogućilo je non‑stop dostupnost i sigurnost podataka.
MICROSOFT DYNAMICS CRM
Standardizovani procesi i dobra praksa svetskog CRM rešenja omogućili su uspostavljanje efikasnih poslovnih procesa i uvid u sve poslovne promene u trenutku njihovog nastanka.
EKONOMIČNOST REŠENJA
Korišćenjem CRM rešenja kao usluge u COMING cloud‑u eliminiše se investicioni trošak u infrastrukturu i licence. Korisnik ima mesečni trošak vezan za nivo angažovanja IT resursa.
Moderno rešenje
za upravljanje
prodajom
Implementacijom CRM rešenja želeli smo da veći deo prodajnih aktivnosti automatizujemo i učinimo merljivim. Kako se prodaja svake godine usložnjavala, tako
se stvorila i potreba za uvođenjem rešenja koje nam omogućava efikasniji pristup prodaji.”
— Petar Platiša,
menadžer prodaje,
hotel „Zlatibor Mona”
Kompanija Mona, osnovana 1989. godine, veoma uspešno posluje u modnoj industriji, a prisutna je kako na domaćem, tako i na međunarodnom tržištu. Kontinuiran rad na inovacijama i posvećenost zadovoljstvu kupaca naveli su upravu kompanije da svoju delatnost, u međuvremenu, proširi i na hotelske usluge.
Prvi objekat otvoren je 2003, a nakon više godina uspešnog rada, 2011. je osnovana izdvojena kompanija Mona Hotel Management. Njenu delatnost čini upravljanje hotelima, kako onima koji su u vlasništvu kompanije, tako i objektima u vlasništvu drugih fizičkih i privrednih subjekata.
Danas Mona Hotel Management čini mlad i perspektivan tim, koji iza sebe ima veći broj uspešnih projekata i upravlja hotelima u potpunom ili delimičnom vlasništvu kompanije. To su četiri objekta: hotel „Zlatibor Mona”, hotel „Javor” u Kušićima, hotel „Argo” u Beogradu i vila „Bella” u Budvi. Takođe, u toku su projekti kojima su obuhvaćena još tri objekta.
POSLOVNI IZAZOV
Otkako je osnovana, kompanija je rasla i razvijala se zahvaljujući, pre svega, pravovremenim odlukama menadžmenta. No, nepostojanje jedinstvenog sistema beleženja informacija o poslovnim sastancima, svakodnevnim zadacima i obavezama, potencijalnim klijentima i tržištima, za posledicu je imalo nemogućnost sagledavanja poslovanja u realnom vremenu, što je prepoznato kao potencijalna pre‑ preka za dalji razvoj. Zato menadžment kompanije donosi odluku da je vreme za uvođenje CRM tehnologije u poslovanje.
Nakon prepoznavanja poslovnih izazova, definisani su ciljevi čije bi ostvarivanje uvođenje CRM rešenja trebalo da omogući. To su, na prvom mestu, automatizacija dodeljivanja i praćenja zadataka po timovima i zaposlenima, kao i mogućnost merenja, praćenja i upoređivanja starih s novim prodajnim aktivnostima. Pored toga, kao važan cilj istaknuto je i praćenje aktivnosti prodaje i prodajnih timova, kao i povećanje njihove efikasnosti. Kroz CRM bilo bi definisano i praćenje realizacije ciljeva, bili bi automatizovani različiti poslovni procesi, a izveštavanje bi se odvijalo u realnom vremenu.
Iz tehničkog ugla posmatrano, zahtevana je mogućnost brze pretrage poslovnih podataka, kao i zaštita od njihovog gubitka. Na kraju, važni parametri bili su i mogućnost sinhronizacije s postojećim softverom za upravljanje hotelima, kao i brza realizacija rešenja, uz efikasnu obuku korisnika.
Veoma mi je drago što je u hotelskoj industriji prepoznat potencijal Dynamics CRM rešenja, koje svojim odnosom cene i kvaliteta pruža ogromne mogućnosti za napredak poslovanja u ovoj oblasti.”
Vođa projektnog tima, COMING

IZBOR I IMPLEMENTACIJA
U bogatoj i raznovrsnoj ponudi, kako softverskih rešenja, tako i njihovih isporučilaca, kompanija Mona Hotel Management odabrala je Microsoft Dynamics CRM, a odabrano rešenje implementirala je kompanija COMING – Computer Engineering, i to u cloud infrastrukturi. Pored finansijski veoma povoljne ponude, ključnu ulogu pri odabiru isporučioca igrali su poverenje i sigurnost izgrađeni višegodišnjom saradnjom dveju kompanija.
Uspostavljeni su projektni timovi, a odabran je inkr mentalni pristup implementaciji – „korak po korak”; nakon prepoznavanja potreba i načina na koji one mogu da se ostvare, CRM je prilagođen procesima kompanije Mona Hotel Management.
Zajedničkim radom, do rešenja spremnog za kori‑ šćenje došlo se za manje od tri nedelje. Zahvaljujući odličnoj saradnji, iskustvu i stručnosti zaposlenih u COMING‑u, kao i ponudi CRM rešenja kao usluge u cloud‑u, ostvareni su svi postavljeni ciljevi. Zahvaljujući CRM rešenju, olakšani su merenje prodajnih aktivnosti i postavljanje targeta, a brojni izveštaji omogućili su efikasnije upravljanje i kontrolu prodaje.
Proces integracije i upotreba CRM rešenja u poslovanju otvorili su mogućnost upotrebe dodatnih funkcionalnosti, koje doprinose poslovanju i pomažu u tržišnoj utakmici u oblasti ugostiteljske industrije. U planu je i unapređenje sistema koje će dovesti do ostvarivanja punog potencijala CRM tehnologije u kompaniji Mona Hotel Management.