OSTVARENI REZULTATI
- Optimizovan broj mašina u upotrebi.
- Mašine su istog tipa, što olakšava njihovo administriranje.
- Racionalizovan raspored mašina u radnom prostoru.
- Za 20% manje štampe.
- Uveden sistem ovlašćenja za korišćenje uređaja.
- Eleminisana uska grla u procesu štampe.
- Angažovanje IT službe smanjeno 9 puta.
- Poboljšan rad servisa.
- Ostvarena mogućnost planiranja štampe u kompaniji.
- Uštede i do 60%.
Rešenje za štampanje
koje je povezalo
Meteor i Triglav
Iako se u firmama štampanje obično zapostavlja, pravilan pristup ovom IT segmentu može doneti ozbiljne uštede u poslovanju.
Branislav Cvetanović
Kompanija Triglav osiguranje je na svojoj centralnoj lokaciji koncentrisala prodajne snage, obradu šteta, upravu kompanije, službe i sektore koji podržavaju poslovanje kompanije. Rezultat takve organizacije su velike i različite potrebe za štampanjem i skeniranjem u crno‑beloj ili kolor tehnici, za pohranjivanjem podataka u direk torijume i baze, slanjem putem e‑mail poruka, luksuznom štampom ugovora i polisa, pa samim tim i za velikom koncentracijom multifunkcijskih uređaja i štampača.
IT sektor kompanije Triglav suočavao se sa velikim problemima oko održavanja različitih tipova uređaja van garancije, sa stalnim kvarovima, dugim postupcima popravke i velikim angažovanjem u vezi sa nabavkom, isporukom i zamenom tonera, slanjem praznih tonera na uništavanje, a neophodno je bilo i da se čuvaju određene zalihe opreme. Dokumenti nisu bili obezbeđeni, a pristup štampačima mogao je imati bilo ko, bez mogućnosti kontrole ili ograničenja. Čekanje na zamene, instalacije i popravke, kao i loši otisci ili otkazivanje uređaja u momentu potrebe, rezultirali su nezadovoljstvom korisnika. S’ druge strane, kako nije bilo adekvatnog upravljanja i kontrole, često je bez potrebe štampano jednostrano i u boji, bilo je i pogrešne štampe, kao i nepotrebno velikog obima štampanja materijala.
POČETNA SITUACIJA
Ukupni troškovi štampe, kopiranja i skeniranja, osim nominalnih iznosa plaćenih tonera, rasli su i zbog popravki i velikog angažovanja resursa na održavanju. Fokus se nije mogao prebaciti na upravljanje, već je sva energija odlazila na puko održavanje postojećeg rešenja.
Iz ovako zatečenog stanja, zahtev korisnika podrazumevao je optimizaciju broja uređaja, kojih je bio 71, a među njima 22 različita modela raznih brendova. Pri tom je 30% modela bilo staro 3 godine, a čak 70% u proseku 4,5 godine.

Pored toga, bilo je neophodno omogućiti kontinuiran rad za svih 160 korisnika, raspoređenih na četiri nivoa zgrade, kao i podići nivo
servisa, kvaliteta i dostupnosti, uz istovremeno smanjenje angažovanja ljudi iz IT službe. Novim pristupom trebalo je racionalizovati vrste i obim štampe i pronaći rešenje koje će pokriti sezonske oscilacije u broju otisaka, značajno smanjiti troškove i obezbediti povećan nivo sigurnosti dokumenata koji se štampaju, kao i upravljati pravima pristupa uređajima.
ODGOVOR NA POTREBE
Analiza zatečenog stanja i jasno defini sani zahtevi oblikovali su put kojim je Meteor krenuo kako bi kreirao adekva tno rešenje. Uz manji broj visokoprofe sionalnih i tipiziranih uređaja, koji su planski raspoređeni unutar poslovnih prostorija, Triglav je dobio kvalitetnu štampu, kopiranje i skeniranje u ure dnijem radnom okruženju. Smanjenjem broja tonera velikog kapaciteta umanjen je i njihov potencijalno štetan uticaj na zdravlje zaposlenih, a boljim rasporedom štampača optimizovana je mogućnost kretanja kroz radni prostor.
Profilisanjem korisnika i generalnim polisama eliminisano je kolor‑štampa nje nepotrebne dokumentacije i elektronske pošte. Praćenje statističkih podataka o korišćenju mašina po organizacionim segmentima, uređajima i korisnicima obezbedilo je bolju kontrolu, uz mogućnost daljih poboljšanja. Samo uvođenje rešenja podiglo je pažnju korisnika i donelo smanjenje ukupnog obima štampe od skoro 20%. Tako je Meteor rešenje u Triglavu doprinelo i po većanju odgovornosti i očuvanju životne sredine.
Preventivnim održavanjem, nadzorom printera i kratkim odzivom servisa obezbeđen je kontinuitet rada, bez ispadanja uređaja van funkcije, čime su povećani i efikasnost i zadovoljstvo korisnika. Identifikacionim karticama koje zaposleni već koriste, uz jednostavnu implementaciju, obezbeđen je zaštićen i kontrolisan pristup uređajima, a posebno dokumentima. Prekidi u radu zbog kvarova štampača eliminisani su uvođenjem opcije Folow me, koja omogućava da korisnik štampa na bilo kom raspoloživom uređaju. Sami tim, eliminisana su i preopterećenja na pojedinim štampačima u toku dana ili u vreme većeg obima štampe u pojedinim sektorima (na primer, krajem godine u sektoru finansija) .
Angažovanje IT sektora na ovom problemu smanjeno je devet puta i svodi se na prijavu i odjavu korisnika rešenja, kao i praćenje i analizu rada samog rešenja. Uvođenjem obuhvatnog Meteor printing rešenja ostvarene su uštede i do 60% u odnosu na prethodno stanje.
JOŠ NEKE PREDNOSTI
Uvođenje MePS Meteor printing management rešenja ne donosi samo uštede već i mogućnost daljeg planiranja i razvoja sistema u skladu s potrebama korisnika. Tome doprinosi i konstanta u troškovima koja prati uvođenje rešenja.
Posebne mogućnosti otvorene su u promeni poslovnih procesa. Praćenjem izveštaja po korisniku i po štampaču izvršena je dodatna racionalizacija štampe. Uveden je portal gde se čuvaju skeni rani izveštaji, izvodi i drugi dokumenti koji su se statističkom analizom pokazali kao nepotrebni u štampanoj formi.
Menadžment kompanije često daje najniži prioritet upravljanju štampom, iako je procena da ona predstavlja 1% ukupnih troškova firme. Kod neplanskog uređenja štampe često se dešava da se kompanije zadrže na personalnim štampačima, koji su i do 10% skuplji od sistema koji koriste mrežne uređaje ili modele za veći obim štampe.
Zahvaljujući planskom pristupu, zaposleni u Triglavu danas štampaju sigurnije, jeftinije i bez zloupotreba. Omogućeno je planiranje u procesu štampe, nema otkazivanja servisa, niti čekanja na štampač. Zbog svega toga i zadovoljstvo korisnika je poraslo.
Branislav Cvetanović