Digitalizacija poslovanja za nas u Comingu znači, u prvom redu: automatizaciju i integraciju poslovnih procesa i aplikacija. A.N. Whitehead je 1900. (!) napisao (parafraziramo): stepen razvoja neke civilizacije se može oceniti na osnovu broja operacija koje ona može da obavi bez razmišljanja – dakle, automatski.
Slobodno to možemo reći i za ocenu na lokalnoj skali – preduzeću/kompaniji. Automatizacija uvek podrazumeva i smanjenje učešća ljudskog rada, pre svega onog visoko repetitivnog i formalizovanog koji se da lako automatizovati. Zašto je automatizacija neodoljiva: zbog poboljšanja efikasnosti i smanjenja troškova.
Digitalizacija, tj. automatizacija, podrazumeva visoku specijalizaciju i dovodi do nove podela rada: IKT funkcija koja je nekad bila uglavnom sastavni deo organizacione strukture preduzeća se seli u specijalizovane kompanije koje su sposobne da se izbore sa izazovima digitalizacije i pri tome pruže kompleksne usluge klijentima uz sniženje troškova. S druge strane u kompanijama izrastaju IKT menadžeri novog kova sposobni: da izgrade konzistentnu arhitekturu IKT prilagođenu potrebama preduzeća i da upravljaju mrežom spoljnih partnera.