Planirate uvodjenje ERP-a? Imamo tabelu za vas…

Gotovo sve kompanije susreću se sa poslovnim izazovima poput nedostatka komunikacije medju odeljenjima, što otežava koordinaciju medju zaposlenima. Ovakav način poslovanja često dovodi do zastoja u radu – dešava se da izveštaji nisu blagovremeni i tačni, ne evidentiraju se sve poslovne promene, što u ne kom trenutku može ugroziti rad organizacije. U većini slučajeva najveće pro bleme predstavljaju spor sistem, zastarela tehnologija, nemogućnost integracije rešenja sa novijim tehnologijama, a tu su i mnogi drugi problemi sa kojima se zaposleni svakodnevno suočavaju.
Veliki problem predstavlja i činjenica da korisnik o krenut bavljenju svojim osnovnim poslovanjem ne može da isprati svakodnevni napredak tehnologije, nije siguran koliko finansijskih sredstava treba da uloži, niti kako celokupno integrisano rešenje treba da i zgleda. Najveću slabost u većini slučaje va predstavlja manjak novca za investiranje u opremu i licence, jer većina pokušava da što više investira u proizvodnju, razvoj i plasman proizvoda od kojih ima naj veći profit, a manje u IT infrastrukturu.
PROCES IZGRADNJE SISTEMA ZA ERP I SLIČNE SISTEME | ON-PREMISES– KUPOVINA – ILI KAKO JE TO BILO PO TRADICIONALNOM NAČINU | CLOUD – IZNAJMLJIVANJE – NOVI TRENDOVI I PROIZVOD KOMPANIJE COMING |
Nabavka opreme i licenci | Potrebno je da korisnik nabavi licence i opremu, koja se sastoji od dosta gradivnih elemenata sistema, kao i da se konsultuje sa stručnjakom iz te oblasti. | Korisnik vrlo jednostavno, preko telefona/interneta, poručuje uslugu, koja je odmah dostupna. |
Investicija u kupovinu opreme | Neophodno je izdvojiti dosta novca – od nekoliko desetina hiljada do nekoliko stotina hiljada evra – za postizanje istog kvaliteta servisa kao u cloud-u. | Investicije su 0 evra, tj. nema investicija. |
Vreme za implementaciju | Vreme za implementaciju je predugo. Od početka procesa nabavke pa do implementacije opreme i dobijanja licenci može proteći nekoliko meseci, čak i godina. | Vreme naručivanja i implemen- tacije za većinu servisa je jedan dan, odnosno par dana ukoliko je u pitanju kompleksnije rešenje. |
Nabavka drugih tehnologija | Proces poručivanja i nabavke je skoro podjednako kompleksan za svaku tehnologiju i podrazumeva nabavku opreme, licenci i usluga implementacije. | Korisnik sasvim jednostavno, putem telefona/interneta, poručuje dodatne usluge, koje su dostupne istog trenutka. |
Integracija izmedju tehnologija | Neophodne su usluge stručnjaka da bi se sprovele integracije za koje je potrebno čekati određen vremenski period. | Ključne integracije su već izvršene i u funkciji su. |
Održavanje opreme i održavanje licenci | Potrebno je imati kompaniju ili zaposliti administratora koji brine o opremi i licen- cama, kao i plaćati godišnji enhancement. | Sve je uključeno u uslugu za koju ste potpisali ugovor. |
Backup sistemi/Disaster recovery | Potrebno je izgraditi sistem, odvojiti određenu sumu novca i kontrolisati ga. | Automatski je uključen i radi. |
Kadrvovski resursi | S obzirom da je ovo „troškovni centar“, kompanije nastoje da smanje broj zaposlenih i teško da jedna osoba ili par njih mogu biti specijalisti za sve tehnologije (od servera, preko mreže, do aplikacija i integracija). | Za svaku oblast, odnosno tehnologiju, postoji specijalizovan i sertifikovan tim stručnjaka, koji implementira, održava i rešava sve probleme. |
Podešavanje/prilagodjavanje sistema | Potrebno je importovati standardne šifrarnike, podesiti knjiženja, testirati, što podrazumeva vreme konsultanata i veliki trošak, pogotovo ako pored ERP-a postoje i druga poslovna rešenja. | Ovaj deo cloud-a je uređen i testiran tako da se korisnik samo priključuje već testiranom servisu i nastavlja da ga koristi, sa svim dodatnim modulima i paketima. |
Održavanje ERP sistema | Održavanje ERP-a na lokaciji korisnika je malo kompleksnije, zato što dosta toga za- visi od kvaliteta tehnologije koju poseduje. | Održavanje sistema je jed- nostavnije, jer su tu sistemi svih korisnika, pa je mnogo toga automatski podešeno kako bi se proaktivno reagovalo ako dođe do bilo kakvih problema. |
Otkazivanje usluga | Ako ste investirali dosta novca u opremu i licence, a potom uvideli da vam neka od usluga ne treba (ili da vam, jednostavno, ne treba ništa od toga), nema povraćaja novca natrag. Jedino što možete da uradite jeste da prodate polovnu opremu, koja je u međuvremenu izgubila vrednost na tržištu. | Vrlo jednostavno i brzo, za jedan dan. Sve podatke dobijate zapa- kovane u strukturiranom obliku i potom možete da ih koristite u dru- goj formi ili programu. Niste bacili novac – samo ćete prestati da plaćate mesečni iznos za usluge. |
Obnavljanje opreme i licenci | Posle nekoliko godina oprema zastareva i potrebno ju je obnoviti, zajedno sa li- cencama, odnosno treba pokrenuti čitav proces ponovo. | Sve je automatski uključeno u mesečni iznos, potrebno je samo da se posvetite svom poslovanju. |
Rezime | Dugo vreme implementacije, neizvesnost, kompleksnost, zavisnost od mnogih isporučilaca i ogromne investicije ne idu u prilog ovom rešenju. | Uz ekonomičnost ovog rešenja treba istaći visoku dostupnost i raspoloživost sistema, laku i brzu nadogradnja, stabilnost i fleksi- bilnost, sigurnost i jednostavnost. |
Brzo, lako i bez investicija
Zahvaljujući cloud tehnologijama, kompanija COMING je razvila proizvod koji omogućava da se navedeni problemi reše lako, brzo i bez ulaganja novca, i time poslovanje svojih korisnika podigne na visok nivo. ERP u cloud-u nameće se kao idealno rešenje, i to ne samo za one kompanije koje nisu u mogućnosti da priušte kupovinu ovakvog rešenja. Idealni kandidati za ovu uslugu su i organizacije čije se poslovanje odvija na više lokacija.
Ovo rešenje korisniku omogućava pristup sistemu sa bilo koje lokacije i direktno unošenje svih promena u trenutku u kojem nastaju, pri čemu se ove promene evidentiraju u svim poslovnim procesima. Tu je i integrisana baza podataka, zahvaljujući kojoj se sve neophodne informacije pronalaze i pretražuju sa jednog mesta. Na taj način sistem „živi“ i pruža realno stanje, a samim tim i mogućnost brzog reagovanja, kako na interne tako i na promene nastale u okruženju. Prednost ovog rešenja predstavlja i činjenica da se svi podaci čuvaju u oblaku, što je od ključnog značaja u neželjenim kritičnim situacijama, poput požara, poplava, zemljotresa ili hakerskih napada. Sa ERP-om bićete korak ispred ovakvih katastrofičnih situacija, jer će on štititi poslovanje vaše kompanije
i sve vaše podatke čuvati u računarskom oblaku.
Sve prednosti ovog rešenja mogu se videti iz priložene tabele, na primeru implementacije ERP sistema u cloud okruženju i integracije sa drugim tehnologijama.
ERP u COMING cloud-u
Uvodjenjem ERP-a poboljšaćete poslovne performanse, povećati profitabilnost i konkurentnost na tržištu, kao i efikasnost vaše kompanije.
ERP rešenja u COMING cloud-u, koja vam mogu pomoći da poslovanje vaše kompanije podignete na viši nivo, jesu microsoft Dynamics NAV i SAP. Ukoliko ne možete da se odlučite koje rešenje je najbolje za vas, kontaktirajte nas preko adrese office@coming.rs ili telefonskog broja 011/35-44-644, kako bismo zajedno rešili sve nedoumice i izabrali pravo rešenje za vas.
Nedeljko Kuduz i
Aleksandra Orlović